lördag 10 januari 2015

C.R.A.F.T "Community Reinforcement And Family Training"

Välkomna på helgkursen C.R.A.F.T-kursen (del 1) den 14-15 mars i Stockholm! Kursen vänder sig till dig som är anhörig till en person med alkohol-, narkotika eller läkemedelsmissbruk. Community Reinforcement And Family Training är ett vetenskapligt baserat program där du får lära dig alternativa kommunikationssätt så att du lättare kan nå fram och hjälpa din närstående, samt hjälp för att du själv ska uppnå en förbättrad livskvalité. Upplägget varvas mellan korta föreläsningar, individuella övningar och gruppdiskussioner i mindre grupper.   


Alla tidigare deltagare i kursen upplever att kommunikationen med missbrukaren har förbättrats sedan kursen. Här är några av deras kommentarer: 

"Jag är verkligen supernöjd. Många pusselbitar har kommit på plats. Superbra verktyg."

"Jag tycker att du har lotsat oss igenom kursen på ett utmärkt sätt. Jag har fått verktyg som ger mig möjlighet att agera – ta mig ur känslan av hopplöshet." 

"Jag känner nu att mitt medberoende kommer att bli lättare att hantera."

"Jag har fått med mig mycket hopp om att ändra mitt eget förhållningssätt med nya strategier."

"Jag har fått mer insikt och styrka att stå upp för mig själv och hur jag kan hantera min ilska."


OBS! Early bird pris om du anmäler dig innan 25/1! 
400 kr rabatt på ordinarie pris.

Mer info och anmälan via denna länk:  

https://dinkurs.se/appliance/?event_id=26195

 
Om du har frågor, maila mig på: 

info@carinacoach.se

Välkomna!

Inga kommentarer: