fredag 21 oktober 2011

Feedback på Arbetsmanualen för anhöriga

Det är roligt att få feedback på hur anhöriga har upplevt "Arbetsmanualen för anhöriga till missbrukare" som jag skrivit. Det är en självhjälpsmanual med information och 103 reflektionsövningar. Syftet är att sätta strålkastaren på den anhöriges liv, stärka självkänsla och öka fokus på eget välmående. Men det är inte bara roligt med feedback, det är utvecklande också. Genom att få veta vad läsarna uppskattar och vad de skulle önska mer eller mindre utav hjälper till att utveckla manualen, så den kan hjälpa ännu flera anhöriga i framtiden!

Det här är vad några personer skriver:

"Mycket bra material! Det har hjälpt mig att bli starkare"
"Jag kan säga ifrån och sätta tydligare gränser"
"Manualen hjälpte mig i mitt förhållningssätt till missbrukaren jag är anhörig till"
"Jag fick verktyg att titta på mig själv och min egen del av mitt mående. Hur jag kan påverka mig själv och inte någon annan"
"Jag har fått mer förståelse och kan fokusera mera på mig själv och mitt liv"
"Det var första gången som någon, i det här fallet en text, förklarade att jag inte sett mig själv i den situation som jag var i"
"Jag fick många bekräftelser - att det inte är jag som är tokig eller ensam om det här" 
"Man kan ta ett steg åt sidan. Det gör att man slappnar av"
"Min insikt är att jag är inte mina beteendemönster. Det känns viktigt"

Har du också läst Arbetsmanualen för anhöriga till missbrukare? I sådana fall, skriv gärna några kommentarer om den här i bloggen eller gör utvärderingen på denna länk:
http://www.surveymonkey.com/s/7ZY8M2N

All feedback är bra feedback!!!
/Carina

Inga kommentarer: