lördag 27 oktober 2012

Totte citeras!

Min kollega Totte, som jag först träffade när han satt häktad för tusende gången (liten överdrift) och numera är drogfri sedan många år. Han har startat Beroendelinjens forum och Anhörigföreningen NärRingen med mig. Totte har en otrolig förmåga att säga kärnfulla saker som är värda att citeras.

Här är en konversation oss emellan som jag vill citera:

Jag: -"Många anhöriga lider ju av tanken att kärleken till drogen är starkare än kärleken till dem. Att missbrukaren väljer drogen före dem..."
Totte: -"Kärleken är inte starkare till drogen än till de anhöriga. Drogen är kärleken."

Japp, så fick jag svar på tal igen. Jag får säkert återkomma med Tottes citat. Om ni vill hitta länkar till Beroendelinjens forum och NärRingen så finns de längst ned på sidan!

-----------------------------------------------------------------------------
Tycker du om den här bloggen? Kan innehållet hjälpa dig eller andra som du har nära?

Det är min förhoppning! I sådana fall, längst ned på sidan kan du klicka på länken "Anslut dig till den här webplatsen". Du kan välja om du vill vara anonym eller offentlig.

Välkommen! :-)

/Carina

1 kommentar:

Anonym sa...

En viktiog skillnad är völ attd et är "sjukdommen"/alkoholisten som väljer drogen och inte människan. Perosnen i sig skulle tveklöst välja kärleken.
Men det går inte att tävla med en sjukdom <3