lördag 1 januari 2011

Gott Nytt År med nyårsövning!

Nytt År, nya förhoppningar, nya drömmar och en möjlighet till prioriteringar och nya val!
Här kommer en övning som jag hoppas kan vara till hjälp! Den har hjälpt mig många gånger...
Gör så här: Ta ett A4-papper och gör 5 kolumner (får bäst plats om papperet är liggandes, så den blir bredare). Gör kolumner med dessa rubriker:

VILL HA KVAR:
Ex: Mamma, vännen Fia, mina hundar, tango-kursen 1 gång/v, gå på bio 1 gång/månaden, mitt jobb m.m.

VILL SORTERA BORT/OCH HUR:
Ex. Mitt dåliga samvete - Hur: terapi? Leta böcker i ämnet.
Adminstrativa arbetsuppgifter - Hur: Prata med chefen och föreslå egen lösning.
Laga mat varje dag - Hur? Göra matlåda varje söndag eller kolla upp matkasse för hemkörning

VILL TILLFÖRA ANDLIGT:
Lära mig att meditera - kolla kurser!

VILL TILLFÖRA MATERIELLT:
Vill ha en egen läshörna i huset, fåtölj, bokhyllor, lampa, kuddar och lugn och ro

MÅL OCH DRÖMMAR JAG VILL UPPNÅ 2011!
Gå meditationskurs
Nya arbetsuppgifter på jobbet
Bli ännu bättre på tango!
Åka på semester i jul 2 veckor till varmt ställe
Gå i terapi - lära mig att jag har ansvar för mitt mående, andra har ansvar för sitt mående

GOTT NYTT 2011!

Inga kommentarer: