fredag 11 november 2011

Vad är meningen med ditt liv?

Vad är meningen med ditt liv?

Det kan vara en ganska svår och ångestframkallande fråga. Å andra sidan så för dem som har hittat en mening med sitt liv så ger det en möjlighet att agera på ett sådant sätt så det främjar till att man upplever ett meningsfullt liv.

Meningen med livet kan förändras också. Det jag tyckte var meningen för 10 år sedan kanske är förändrad nu, då jag har fått nya erfarenheter och insikter.

Meningen med mitt liv som jag levt efter i några år nu och har inte för avsikt att förändra på ett tag är:
"Jag vill lämna den här världen lite bättre än när jag kom hit."

Jag skulle ju naturligtvis kunna välja att säga "mycket bättre" än när jag kom hit. Men det törs jag inte. Inte riktigt ännu i alla fall... ;-)

Vad är din mening med livet? Skriv i kommentarerna och berätta!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej
Jag heter Joanna och är 23 år men när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är llika värda oavsett bakgrund, så kolla gärna in min blogg:)
kram
Ps. glöm inte att anmäl dig tilll veckans blogg och bli länkade för min 400-600 unika läsare/dag:)