måndag 12 december 2011

Dåliga beslut kan göras rätt!

Kinesiskt ordspråk:

Om du måste delta, bestäm dig för tre saker från första början: spelets regler, insatsen, och när det är dags att sluta.

Jag tänker att ibland kan det vara helt rätt att ge upp. Att ge upp en sak, kan betyda en ny, bättre, början på en annan sak. Ibland kan det gälla hela ens livssituation. Att sluta kämpa bara för att man för många år sedan tog ett beslut som inte gav det man hoppades på. I stället för att fortsätta kampen och streta sig fram för att försöka nå detta, våga ge upp och acceptera: Jag har lagt åratal av min enegi och ork på detta men det ger inte det resultat jag hoppats på. Jag accepterar det och lämnar det därhän. I stället väljer jag att starta på nytt och satsa där jag har medvind.

Bara för att man en gång tagit ett dåligt beslut behöver inte nödvändigtvis fortsätta leva med det... Man kan ta nya beslut!

Solsken från Bali till er!
/Carina

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det här behövde jag läsa just idag!
Tusen tack för det!

Blåsiga och regniga kramar från Gisela

Anonym sa...

Tack från mig med!! /Lena

Marinas mirakel sa...

Tänkvärt! Tack

Marinas mirakel sa...

Tänkvärda ord. tack!