lördag 18 februari 2017

UTMANING DAG 6


Den här uppgiften är inspirerad av SMART recovery programmet och handlar om dina rättigheter. Det finns bara en person i ditt liv som kan ta ansvar för att dessa rättigheter efterlevs. Det är du. Vilken av dina rättigheter väljer du att ta ansvar för idag?

* Jag har rätt att be om det jag vill ha.
* Jag har rätt att tacka nej.
* Jag har rätt att ändra mig.
* Jag har rätt att leva efter mina värderingar.
* Jag har rätt att bestämma över mina egna prioriteringar.
* Jag har rätt att säga "Jag vet inte".
* Jag har rätt till mitt personliga utrymme och egen tid.
* Jag har rätt att växa och utvecklas.
* Jag har rätt att uttrycka mina behov.

Det finns många fler rättigheter, kanske kommer du på någon egen som känns viktigare för dig - välj den då!

Berätta i kommentarerna på vilket sätt ni vårdar denna rättighet i dag och hur resultatet av detta blev.

Ser fram emot era kommentarer! 
 



OBS! GÖR SÅ HÄR FÖR ATT DELTA I TÄVLINGEN!
Gå in på min Facebooksida Coaching & Motivation Scandinavia AB. Se dagens inlägg, samma som detta. Skriv i kommentarerna hur du avser att genomföra din utmaning den dagen eller resultatet av att du gjort övningen.



Kom ihåg - den som vinner utmaningen får bokpaketet skickad hem till sig med boken Blod, droger och "Rock´n´Roll med Janique Svedberg och Du är viktig! av Carina Bång

/Carina

Inga kommentarer: