söndag 19 februari 2017

UTMANING DAG 7




Idag är sista dagen och sista utmaningen. Hoppas du skrivit många kommentarer - för då kan du vinna bokpaketet som lottas ut i morgon.

Dagens övning handlar om drömmar och mål. 

Gör så här:

1. Plocka fram ett A4 papper.

2. Skriv ned allt som kommer upp i ditt huvud gällande denna frågeställning:
* När jag är 80 år och tänker tillbaka på mitt liv, vad vill jag då känna att jag har stått upp för? Vad vill jag ha genomfört? Vad vill jag ha upplevt?

3. Låt tankarna och orden flöda!

4. När du öst ur dig allt som fanns i ditt huvud gällande detta, ringa in de fem viktigaste punkterna.

5. Utifrån detta, välj 1-3 ageranden som du kan göra redan denna vecka för att föra dig några steg framåt mot dessa mål.

6. Fortsätt arbeta med 1-3 punkter varje vecka för att stegvis realisera dina mål.

Skriv i kommentarerna, vilka är dina 1-3 första ageranden?
 



OBS! GÖR SÅ HÄR FÖR ATT DELTA I TÄVLINGEN!
Gå in på min Facebooksida Coaching & Motivation Scandinavia AB. Se dagens inlägg, samma som detta. Skriv i kommentarerna hur du avser att genomföra din utmaning den dagen eller resultatet av att du gjort övningen.



Hoppas ni haft en givande vecka! :)
 
Titta in i morgon igen, för då kommer vinnaren koras. Men oavsett om du vinner bokpaketet eller ej - så har du förhoppningsvis fått flera vinster genom att göra övningarna.

Vill du läsa hela boken "Du är viktig!" för anhöriga som påverkas av någon annan persons alkohol- och narkotikakonsumtion? I sådana fall finns den att beställa här: http://www.adlibris.com/se/organisationer/product.aspx?isbn=9198274686

Ha det fint!
/Carina

Inga kommentarer: