onsdag 3 januari 2018

Populär onlinekurs för föräldrar till barn med beroende



Från beslutsångest till tydlighet riktar sig till dig som förälder till en ungdom som har alkohol- eller narkotikaproblem. Det är en blandning mellan föreläsningar och egna reflektionsövningar som träning på förhållningssätt som du får öva på i vardagssituationer.

Det här är en kurs som du genomför online under 6 veckors tid; via din dator, telefon eller surfplatta. Du kan vara anonym och gör detta helt i din egen takt - du bestämmer när och var du vill ta del av innehållet.

Som kursdeltagare får du lära dig att: 
  • Kommunicera med din son/dotter på ett mer konstruktivt sätt
  • Hantera svåra känslor och tankar så som skam, skuld, sorg och ilska
  • Läsa och förstå olika beroendebeteenden hos ditt barn
  • Hjälpa din son/dotter in i behandling och minska risken för återfall
  • Sätta upp mål och strategier för att bibehålla det du lärt dig


TIDIGARE DELTAGARE SÄGER:

"Kursen hjälpte mig att förstå beroendet/missbruket/sjukdomen och att kunna hantera anhörigsituationen på ett sätt som ledde mig framåt, komma ur gamla mönster och framförallt få verktyg som gör att jag tar bättre hand om mig själv."

"Webbkursen var kanonbra på alla sätt. Mest givande var filmerna och att sedan göra övningarna/reflektera och själv tänka till hur jag vill hantera situationer på ett bättre sätt, för att må bättre själv. Och att den är tillgänglig var man än bor i landet är ett stort plus!"

"Det har varit jätteskönt med alla kommunikationsverktyg, som kommer göra det lättare för mig att föra dialog med min dotter och NÄR jag ska göra det. Jag känner att jag fått så många olika verktyg i massa olika ämnen som jag är djupt tacksam för!"


Du kan läsa mer om innehållet och registrera dig här

Varmt välkommen! 


Inga kommentarer: