söndag 24 juni 2012

Brottsofferjouren

Nyligen har jag börjat arbeta ideellt som stödperson på Brottsofferjouren (www.boj.se).Så nu har jag lärt mig en sak jag inte visste förrut och som kan vara viktig att veta. Det är inte bara brottsoffer och anhöriga till brottsoffret som kan få stöd av Brottsofferjouren. Det kan också vara gärningsmannens anhöriga, för de är också drabbade av brottet.
Önskar jag hade vetat detta lite tidigare då jag pratat med många som blivit brottsdrabbad på grund av att alkoholisten eller narkomanen begått brott och det påverkar ju naturligtvis dennes anhöriga också, även om de inte var offret för brottet.

Kom ihåg det!

1 kommentar:

Jenny sa...

Jo precis så är det Carina. Min bror är grovt kriminell och det påverkar mig i allra högsta grad.

www.syskontillmissbrukare.se


Bra initiativ utav dig att vara stödperson!