lördag 23 juli 2016

Är du ett syskon? VINN boken "Min bror tog drogerna"!



Denna lilla tävling är till för dig som har ett syskon med beroendeproblematik. Om du lämnar en kommentar på min Facebook-sida så har du chansen att vinna den fina boken Drogerna tog min bror. Min bror tog drogerna, skriven av Frida Jonsson. 

Fridas storebror dog vid 26 års ålder som konsekvens av sitt drogberoende. Nu har hon skrivit en bok om att vara syskon som anhörig; en grupp individer vilka ofta glöms bort av samhället och familjen, eller till och med av sig själva, så som Frida beskriver det.

Utdrag ifrån baksidestexten: 
"Boken är en ärlig berättelse om beundran och samhörighet. Om maktlöshet och förtvivlan. Om en syskonkärlek som aldrig dör". 
   
SÅ HÄR GÖR DU FÖR ATT DELTA I TÄVLINGEN:

För att ha chansen att vinna boken så krävs det att du har eller har haft ett syskon med beroendeproblematik, samt att du med dina egna ord och i korta drag svarar på följande fråga: 

"Hur skulle du bäst beskriva de känslor som uppkommit i samband med relationen till ditt syskon och dennes beroende?"

OBS! Ditt svar skickar du som ett meddelande till mig på min Facebooksida Coaching & Motivation Scandinavia AB (du behöver därför ha ett Facebook-konto för att kunna delta). Du förblir anonym! 

Ditt svar bör vara inne senast den 31/7.

Vinnaren meddelas dagen därpå!  

LYCKA TILL! :)

/Carina

Inga kommentarer: