onsdag 30 augusti 2017

En dag kvar till öppet hus online för anhöriga!

Imorgon smäller det! Det ska bli så kul att "möta" er alla imorgon på det kostnadsfria, öppna webinariet för anhöriga.
 
TID & PLATS:
Imorgon, 31/8 kl. 15-20 på din dator.

PRESENTATÖR:  
Carina Bång, Beteendevetare & cert CRAFT-terapeut

PRIS:
Gratis

Som deltagare uppger du ett ANONYMT namn (dock måste mailadressen vara korrekt, det är bara presentatören Carina Bång som ser denna).

Du kan hoppa in och ur webinariet mellan kl. 15-20 såsom det passar dig!

INNEHÅLL:
Föreläsningar av Carina Bång (om CRAFT och anhörigas situation)
Anna Sjöström, www.promilletanten.se, om A-CRA & "Hur vet jag att min närstående har alkohol- eller narkotikaproblem?"

- Filmvisningar
- Självhjälpsövningar
- Utlottning av böcker och kurser
- Möjligheter till att ställa frågor och telefoncoaching

REGISTRERA DIG HÄR
 

FULLSTÄNDIGT PROGRAM:

15.00 VÄLKOMMEN!
Presentation av Carina Bång, Beteendevetare & CRAFT-terapeut. Innehåll för eftermiddagens ”Öppet hus”
15.15 Film – Boken ”Du är viktig!”
15.20 Var med och tävla om böcker och kurser!
15.35 Film för anhöriga, ”Mini-kurs 1”
16.00 – 16.45 Seminarie CRAFT 5 tips anhöriga + 15 min svarar på frågor i chatten
16.50 Film om anhörighelg
16.55
17.00 Diskussionsämne Kontrollbehov – Domänövning
17.00 – 17.45 Anna 30 min seminarie ”Hur vet jag om min närstående har alkohol- eller narkotikaproblem?” + 15
svarar på frågor i chatten
17.45 Film - Hantera ekonomifrågor
17.50 Svara på frågor i chatten om informationen ”Hantera ekonomifrågor”
17.55 Film övning ur ”Du är viktig” – svara på frågor i chatten. Gör övningen här och nu!
18.15 – 18.45 Anna 30 min Seminarie ”ACRA” + svarar på frågor i chatten
18.50 – 19.10 Intervju Totte ”Varför ljuger personen med beroende? Hur ska jag som anhörig reagera på det?”
19.10 Boktips + Filmtips + Tips på poddar
19.15 – 19.45 Intervju pappa Peter
19.45 Utlottning böcker & anhörighelg
19.50 Avslut

 
Förutom detta kommer vi dela ut viktiga dokument som kan vara till nytta för anhöriga och deltagarna kommer ha möjlighet att ställa frågor via chatten samt ringa till Carina & Anna under tiden. Vi kommer svara så fort vi hinner!
Programmet kan komma att ändras.



DU KAN ÄVEN REGISTRERA DIG PÅ MIN HEMSIDA VIA LÄNKEN: http://www.craftsverige.com/stod-for-anhoriga/

VARMT VÄLKOMNA!

Inga kommentarer: